Förening Ösmo

Julgransplundring 10 Januari 2023

2023-01-10 städades julen ut. Gunhild Serrander och Birgitta Karlsson hade förberett den stora julklappsöppningen, där alla deltog genom att öppna paketet. Det är alltid bara ett paket. Det är inslaget med lager på lager av papper, snören och tejp. Man får kämpa en hel minut och ta bort så mycket som möjligt innan man måste lämna paketet till nästa. Den som lyckas få bort sista julklappspapperet får julklappen – i år var det Monica Hansson.

Styrelsen har haft ett par möten för att förbereda dokumentationen till årsmötet. Kerstin och Sten, de som lagade den goda maten till julbordet, hade gjort i ordning smarriga landgångar till mötet 2023-01-25.

På fredagar jämn vecka har vi ÖPPET KONTOR kl 10 – 12. Gunnel Svennberg bjuder på trevlig samvaro med kaffe med dopp och hjälper till med mobil- och datorproblem. Idag serverade hon en fantastisk god hembakad kladdkaka med vispgrädde till kaffet.

Kom ihåg årsmötet 2023-02-08 kl 14.00 i PRO-lokalen på Mejerivägen! Välkomna!

Text och foto Ulla Laiho