Förening Ösmo

Medlemsträff 2023-02-08

Medlemsträff PRO Ösmo 8 februari 2023 kl 14.00 i lokalen Träffpunkten.

Direkt efter dagens årsmöte fortsatte ett medlemsträff där ordförande Inga-Britt Brage berättade om PRO Sorunda, som lägger ner sin verksamhet. Medlemmarna kommer att delas upp mellan PRO Nynäshamn och PRO Ösmo. Det blir 41 medlemmar som förs över till PRO Ösmo.

De 47 närvarande medlemmarna godkände enhälligt överföringen av medlemmarna från PRO Sorunda.

Inga-Britt fortsatte med allmän information:

• Medlemmar som inte är med i PRO längre måste avsluta sitt autogiro senast 20 februari – annars dras pengarna.
  • Pensionärer som erhåller el-stöd får detta insatt på det konto som pensionsmyndigheten betalar ut pensionen till. Det sker automatiskt – man behöver inte anmäla något konto till Swedbank.
  • Inga-Britt redogjorde därefter för kommande aktiviteter varefter hon lämnade över ordet till Benny Gustafson.

Benny presenterade en ny typ av lotteri - en träsked med fyra nummer etsade motsvarande fyra lotter. Efter lottdragning återlämnas skedarna för att återanvändas vid senare lotterier. Detta spar in kostnaden för lotteriringar. Han uppmanade även medlemmarna att ta med och skänka lotterivinster.

Inga-Britt avslutade mötet och tackade alla medlemmar som kommit.