Förening Ösmo

Trivselkväll 2023-10-27

Lennart Clerwall underhöll på trivselkvällen 2023-10-21

Ett trettiotal medlemmar hade kommit till PRO-lokalen för att äta räkor och lyssna på underhållning av Lennart Clerwall.

Vi togs emot med en välkomstdrink med hallon.

Borden var dukade och tallrikar med räkor framställda.

Räkor var huvudrätten. Det är ett grannlaga pyssel att få av skalen så att inget blir kvar.

Till räkorna serverades pain riche och ost.

I små formar fanns aioli om man önskade smaksätta räkorna.

Var och en hade med sig egen dryck.

Osten var färdigskivad bara att plocka åt sig med en gaffel.

Efter räkorna serverades kaffe med dopp. Kaffebrödet var från Öppet Café och smakade drömlikt gott.

Lennart Clerwall inledde sedan underhållningen med att hylla nyss avlidne Lasse Berghagen. Under sommaren 2023 drabbades Lasse Berghagen av hjärtproblem och avled den 19 oktober 2023. Lasse Berghagen räknas som en av Sveriges mest folkkära artister genom tiderna, inte minst genom sin tid som programledare för Allsång på Skansen (1994–2003). Lennart valde att framföra sången Teddybjörnen Fredriksson.

Därefter övergick Lennart till ”gamla godingar” och medlemmarna sjöng med och det lät som en professionell kör.

Han vandrade runt bland borden medan han sjöng.

Lennart ackompanjeras av förinspelad teknik där han spelar alla olika instrument. Det är en imponerande teknisk utrusning han använder. Han är musiker, spelar in musik i egen proffs-studio, tonsätter texter, skriver egna låtar, spelar dansmusik med mera. Alla uppskattade hans musik och sång och vi hoppas få höra mer vid något tillfälle.

Text och foto Ulla Laiho