Förening Lysekil

Tommy Körbergs Grand finale

Tommy Körberg

SKPF och PRO i Lysekil på gemensam resa.

Det var två fullsatta bussar som avgick till Göteborg för att lyssna till Tommy Körbergs Grand finale-konsert. En buss avgick förra fredagen och en avgick i torsdags.

Torsdagsresan avgick från Rosvikstorg. Margareta Lundkvist från SKPF hälsade alla varmt välkomna till denna resa och önskade alla en riktigt fin upplevelse. Väl framkomna till Göteborg startades det med en god två rätters middag ombord på fartyget S/S Marieholm som ligger förtöjd vid Packhuskajen. Resan fortsatte sedan med Resemakarn´s buss upp till Götaplatsen och Lorensbergsteatern.

Tommy Körberg bjöd på en två timmar lång konsert utan uppehåll och ackompanjerad av åtta duktiga musiker. Det var en mycket bejublad föreställning med stående ovationer. Tommy Körberg sjöng många fina sånger från sin stora låtskatt. Han sjöng bland annat Judy min vän, En fattig bonddräng, Stad i ljus och Drömmen om Elin. Han varvade musiken med att berätta olika inslag i sitt liv, både som artist och som människa.

För framtiden hoppas alla på fler gemensamma resor med båda pensionärs-föreningarna. För att säkra att det blir så har alla tränat på en gemensam busshälsning.

Text Siv Hansson
Foto Tommy Axelsson