Förening Lysekil

Julfest

JULFEST HOS PRO

Torsdag den 14 december samlades ca 80 medlemmar från PRO Lysekil för den traditionella julfesten.

Arbetsgruppen, Pia, Eva, Tommy och KG, hade skött planeringen och Pia samt Annika gjorde alla inköp samt stod för dukningen. Kaffekommittén bidrog med stort arbete.

Sedan var de dags för att få all mat på bordet. Ägg skulle skalas och delas, skinka skulle skivas, prinskorv och köttbullar skulle stekas och potatisen skulle kokas.

Alla gäster hälsades välkomna av ordförande Christer Höglind.

I foajen möttes man av Annika och Sven som bjöd på glögg o pepparkakor, lotter kunde köpas av Eva och det var ett dignande prisbord.

När alla satt sig så tog PROtonerna ton. De bjöd på stämningsfulla julsånger och drog ner stora applåder för sitt framträdande.

Sedan var det dags att hugga in på julbordet och alla åt med god aptit.

När ris a la malta och saftsås även inmundigats så var det dags för vår linedansgrupp att framträda. De dansade till välkända ABBAlåtar och det ryckte i mer än ett ben bland publiken. Det applåderades villt och alla var mycket nöjda med deras framträdande.

Innan det var dags för kvällens lottdragning tackades alla som arbetat av Christer, han tackade även alla som hörsammat inbjudan och hoppades att dom haft en trevlig kväll. Roland Karlsson gjorde sig till talesperson för samtliga och tackade för en mycket trevlig kväll.

Kvällen avslutades med lottdragning och det var många glada vinnare som gick hem med fina vinster.

Text o bild: Christer Höglind