Förening Lysekil

Boulemästerskap

PRO boule

Måndagen 11 september, detta ödesdatum, samlades 16 spelsugna Pro:are för att kora föreningsmästare i boule.

Dags för Pro boule

Ordförande Christer Höglind hälsade alla hjärtligt välkomna och tackade boulegänget för god assistans med att genomföra tävling på deras bana.

Han lämnade sedan över ordet till tävlingsledaren Håkan Högberg som gick igenom förutsättningarna för dagens spel som spelades i mixade lag.

Detta genomfördes genom två grupper som skulle utse två lag att gå vidare till semifinal.

Håkan informerar

Efter gruppspelet stod det klart att Gun G/Kenneth skulle möta Inga-Lill/Lars-Göran och Gun K/Håkan fick ta sig an Eva/Ingemar.

Det fick bli en paus för att hämta krafter och Osvald o Bertil såg till att vi fick god grillad korv.

Grillmästare Osvald Hansson och biträdet Bertil Sjöfält

Dags för energiintag

Semifinalerna utföll så att Eva/Ingemar fick möta Inga-Lill/Lars-Göran att göra upp om tredjepriset.

Här drog Inga-Lill/Lars-Göran det längsta strået.

Taktiksnack?

Finalen som spelades mellan Gun G/Kenneth och Gun K/Håkan blev en rafflande historia, precis som förra året. Vid ställningen 12 – 12 var sista omgången oerhört spännande. Precis som förra året slog Gun K till med ett avgörande klot och därmed stod hon och Håkan som segrare.

Fr.v  Gun Gustavsson, Kenneth Rytterstig 2:a, Eva Sjöfält, Ingemar Hallberg 4:a, Inga-Lill Andersson, Lars-Göran Johansson 3:a, Gun Karlsson, Håkan Högberg 1:a

Fr.v Gun Gustavsson, Kenneth Rytterstig 2:a, Eva Sjöfält, Ingemar Hallberg 4:a, Inga-Lill Andersson, Lars-Göran Johansson 3:a, Gun Karlsson, Håkan Högberg 1:a

Vi tackar alla medverkande, spelare och publik, för att ni gjorde detta till en mycket trevlig dag

Text o bild: Christer Höglind