Förening Lysekil

Medlemsmöte februari

Ole Moe sjöng visor av Bellman och Evert Taube på PRO:s månadsmöte

Ordföranden Christer Höglind förklarade mötet öppnat och hälsade alla välkomna. Cirka 60 medlemmar kom till detta möte.

Nya medlemmar:
Under den senaste månaden har det tillkommit 5 nya medlemmar, vilka hälsades välkomna.

Information:
KPR har nytt möte den 24 februari. En viktig fråga på detta möte är det förslag till föreningsbidrag som kommunen framfört.

Benny gjorde en presentation av Folksam PRO-försäkring, ”trygghet till ett bra pris”, som innehåller 3 olika försäkring:

Olycksfall 60+ ger ett skydd som ger ersättning vid plötsliga och oförutsedda olyckor.

Diagnos 60+. Denna försäkring utbetalar ett engångsbelopp om man drabbas av olika diagnoser.

Hemförsäkring som täcker det mesta.

Resekommittén hade för närvarande inga nya resor inplanerade. Det är dags att planera vårens och sommarens resor.

Stadspromenaderna startar tisdagen den 7 mars.

Om det finns intresse finns planer på att starta ytterligare en matlagningsgrupp till hösten. För närvarande står 3 herrar i kö.

Styrelsen har haft en planeringsdag då 2023 års aktiviteter har fastlagts. Styrelsen önskar förslag på nya aktiviteter. 2023 firar PRO Lysekil 80-årsjubileum och firar detta med en fest den 22 september.

Christer informerade att det finns en mötesplats på Gullmarsborg som är ledig på förmiddagarna. Här finns möjlighet att starta någon aktivitet, till exempel bordtennis eller schack.

Styrelsen har behandlat en fråga från förra månadsmötet gällande ändring av starttid för mötet. Styrelsen bestämde att aktuell starttid skall vara kvar.

Underhållning:
Ole Moe stod för underhållningen. Han startade med att sjunga en del visor ur Fredmans epistlar, bland annat Fjäril vingad. Sedan övergick han till att sjunga visor av Evert Taube. Han började med Första torpet, en mindre känd låt. Därefter sjöng han mer kända låtar såsom Blue bird av Hull, Eldarevalsen, Inbjudan till Bohuslän. Han avslutade sitt framträdande med Nudistpolka och avtackades med en applåd.

Tommy Axelsson förrättade dagens lotteri.

Ordföranden avslutade mötet med att tacka alla och önskar alla tillbaka igen till årsmötet den 16 mars

Text KåGe Mattsson
Foto Tommy Axelsson