Förening Lysekil

Medlemsmöte april

PRO Lysekil har haft besök av Lars-Erik Frendberg.

Ordföranden Crister Höglind hälsade alla välkomna till aprils månadsmöte.

Information
Det har startat en närhälsogrupp i Lysekil där Christer är med som representant för PRO. Syftet är att starta ett ensamhetsprojekt. Situationen för äldre där ensamhet blir en allt större fråga är viktig att försöka förändra. Projektet söker fler volontärer som kan hjälpa till och gruppen försöker sammanställa olika typer av hälsofrämjande aktiviteter som kan locka ensamma till att komma ut i gemenskapen.

Resekommittén
Den 14 maj blir det en resa till Immestad i Brastad för att besöka konservmuséet och örtagården.
Den 30 maj blir det en resa med Soten från Smögen och genom hela Sotenkanalen. Ändrat till 29 maj

PRO:s distriktsårsmöte.
Gun Dahl från PRO Lysekil valdes till ordinarie ledamot i distriktsstyrelsen. Till en av ersättarna i styrelsen valdes Christer Höglund. Brastads sångkör startade mötet med att sjunga många fina visor och ackompanjerades av både dragspel och gitarr. Christer var en av två ordföranden för årsmötet.

Underhållning
Underhållningen stod Lars-Erik Frendberg från Trollhättan för.
Han har spelat mycket tillsammans med Gunnar Viklund och han startar med att sjunga Gunnar Viklunds ” Vi skall gå hand i hand” det var en välkänd låt och alla sjöng med. Gunnar Viklund sjöng gärna låtar av Jim Rivs. Lars-Erik vävde samman på ett mycket trevligt sätt berättelser ur sitt musikaliska liv och sjöng och spelade låter till det han berättade om. Han berättade också en och annan rolig historia. Lars-Erik avslutar med att sjunga Roy Orbisons låt California Blue. Det var en mycket uppskattad underhållning och applåderna ville aldrig ta slut.

Uppvaktning
Siv Hansson uppvaktades med förtjänsttecken och en fin blomma efter att ha varit med i styrelsen i 10 år.

Text och bild: Christer Höglind

Lars-Erik Frendberg