Förening Lysekil

Prova På PRO

Under veckorna 39 och 40 har PRO rikstäckande provapåveckor.

Här i Lysekil inbjuder vi dig som är intresserad av eller nyfiken på vår verksamhet att under dessa veckor testa våra aktiviteter. All vår verksamhet bygger på social samvaro och glädje.

PRO, tillsammans med övriga pensionärsförningar, arbetar för att ständigt förbättra pensionärers villkor.

Är du intresserad av kortspel så erbjuder vi både bridge och canasta, dessa håller till i vår lokal på Odinsgatan. Bridgespelare träffas på onsdagar kl 14:00 och torsdagar kl 10:00 och canasta på måndagar kl 16:30.

Kortspel

Tycker du om musik så kan vi erbjuda både körsång och ukelelespel. För att ta del av vad de sysslar med så besöker du även dom på Odinsgatan i vår lokal.
Körsångarna träffas på måndgar kl 13:30 och ukulelespelarna på tisdagar kl 9:30.

PROtonerna

PROUkulele

Om ditt intresse är mer av fysisk karaktär så kan du kolla in hur det är att dansa Linedance på torsdag kl 14:00 i Folkets Hus.

Linedans

Vi erbjuder även stadspromenader av varierad svårighetsgrad. Start kl. 10.00 tisdagar från stadsparken. Promenaderna är med eller utan stavar.

Promenader med eller utan stavar

Mattcurling kommer vi från o med i höst att bedriva i gamla idrottshallen på tisdagar kl 10:00.

Mattcurling

I vår lokal på Odinsgatan har vi också (just nu) en läsecirkel igång. Här finns det utrymme för fler, kom bara med ideér. Besök gärna lokalen för att se hur detta går till på torsdagar kl 14:00.

Läsecirkel

På Odinsgatan har vi en mycket välutrustad slöjdsal där trevliga slöjdare träffas på onsdagar kl 9:00.
De önskar att bli fler så kolla in vad dom sysslar med genom slipdamm o hyvelspån.

Träslöjd

Vi har även matlagning på vår agenda, dessa grupper är i dagsläget fulla, men vi startar upp fler när rätt antal deltagare finns.

En grupp består av herrar som ständigt försöker förkovra sig i matlagningens ädla konst. De träffas torsdagar kl 10:30 i Folkets Hus.

Matlagning herrar

Den andra gruppen utvecklar sig i vegetarisk matlagning, och träffas på måndagar kl 13:30 i Folkets Hus.

Vegetarisk matlagning

Om du/ni har andra idéer vad det gäller aktiviteter så tar vi tacksamt emot förslag.
Om närliggande PRO-förening erbjuder aktivitet som inte vi har, besök då gärna dom.

Styrelsen PRO Lysekil