Förening Lysekil

Räkfest

Onsdag 19 april samlades ca 75 medlemmar i Ålevik för att ha den årliga räkfesten som föreningen anordnar.

Det var förväntansfulla deltagare som satte sig till bords för att ta sig an det dignande räkbordet.

Alla var överens om att räkorna fick mer än godkänt och när borden var avdukade var det dags för Johnny att starta kvällens quizz.

Man fick gnugga geniknölarna rejält för att kunna få till de rätta svaren. När Johnny gick igenom de rätta svaren så hördes ett samfällt ” jaaa, så var det ju” ljuda i lokalen.

Därefter serverades det kaffe med dopp och det var nu dags för kvällens band att ta scenen i besittning.

Bandet utan namn spelade härligt gungande blues och det var inte många ben som kunde hållas i stillhet.

När sista låten spelats fick bandet stora applåder och alla var nöjda och konstaterade att kvällen varit till stor glädje.

Man vandrade hemåt och såg fram emot nästa aktivitet som PRO skulle anordna.

Text och bilder: Christer Höglind