Förening Lysekil

Medlemsmöte maj / sillunch

PRO Lysekil inbjöd till ett härligt sillbord

Maj månadsmöte startas med sillbord.

Samling runt sillbordet Foto: Christer Höglind

Vår ordförande Christer Höglind hälsar alla välkomna och berättar att all den goda matjessillen som bjuds idag är sponsrad av Klädesholmen på Tjörn. Lysekils PRO tackar hjärtligt för denna fina gåva.
Christer önskar alla välkomna till bordet och nu är det hungriga PRO-are som låter sig väl smaka av allt från det goda sillbordet.

Alla låter sig väl smaka Foto: Christer Höglind

Underhållning
Efter att alla njutit av den goda maten är det dags att duka av borden och för våra dansare att göra sig beredda för en dansuppvisning. Båda linedansgrupperna skall dansa tillsammans. Denna gång dansar de 4 olika danser under ledning av Ingvor Hammargren.

Linedansare Foto: Christer Höglind

Efter dansen blir det kaffe, bulle och kaka.
Efter den goda kaffestunden pratar Christer lite om det senaste från KPR och berättar också om de aktiviteter som PRO Lysekil har kvar att erbjuda innan sommaruppehållet. Det är vinprovningen den 24 maj på Restaurang Rosvik, en resa med Soten genom Sotenkanalen den 29 maj och därefter är det grillkväll med femkamp i Ålevik den 14 juni.

Avslutning Christer förrättade dagens lotteri.
Många av våra medlemmar fick äran att vandra hemåt med fina vinster.

Ordföranden avslutade mötet och tackade för visat intresse och önskade alla en trevlig sommar.

Text: Siv Hansson