Förening Jakobsberg

Fredagsbrev v. 45-23

I härligt höstväder tågade och samlades 9 PRO:are i Görvälnreservatet för 169:e gången med poesi, frågesport och Järfällahistoria på programmet.

Styrelsen möttes på måndag 6 november för nya beslut.

Onsdagsbingo med Maud, Gill och Siv denna gången, mellan 15 -20 deltagare..

På torsdag 9 november var ca 40 pensionärer från i huvudsak PRO på konstcaféet i BAS Barkarby.

PRO-gruppen i det kommunala pensionärsrådet, KPR, samlades för förberedelse samma dag.

Fredagen 10 november hade samorganisationen för PRO i Järfälla höstmöte i Viksjö med beslut om budget och verksamhetsplan för 2024.

Professor Claes Sandegren talade vid Seniorakademin sammandrag om, ”Är Sverige korrupt?”. Svaret är Nej, med vissa undantag!

”Den skrattande polisen ”, Mikael Lund , gladde många PRO:are i Kallhälls Folkets Hus med både sång, musik och anekdoter från sin aktiva polistid. Obs! Vi kan gå på alla PRO- föreningars arrangemang och få ut ännu mer av medlemskapet!!

Trevlig helg hälsar Bo Johansson, tel 070- 4919499. ☕️🎶💥

Nästa vecka: PRO-distriktets höstmöte.

PRO Jakobsberg har höstmöte med allsång av den egna gruppen Samspel.

Agneta Enbom Holtz från PRO Riks och distriktet informerar om PRO:s krav på kontanter, bra boende, pensioner och skydd mot bedrägerier.

OBS!! : Rösta på PRO:s förslag( "Järfällaförslag") om en gång- och cykelbro över järnvägen och Järfällaleden till Kvarnbacken. Se Järfällaförslag.

Sista dagen 21 /11. Du kan gå in på Servicecenter Riddarplatsen 5/"kommunalhuset" eller biblioteket! Eller rösta med mobilt Bank ID!!

Bilder från Naturbron i Kallhäll.