Förening Jakobsberg

Fredagsbrev v. 40-23

Söndagen 1 oktober deltog 3 kvinnliga medlemmar på den 167:e söndagspromenaden - med start vid pandemiens utbrott 2020. Samma dag samlades 200 åhörare och lyssnade på den välkände artisten Eddie Oliva, som gjorde stor succé!! Arrangörer var PRO/SPF och Folkets Hus för 16:e året i rad!!

Eddie med medarbetarskaran.

Boule och bridge på måndag !

Onsdagscafe’ med Bertil N, Anita F och som spelade och sjöng härliga låtar! Ett 20-tal åhörare njöt av musiken och det goda fikat. Och en hel del skraplotter såldes.

Torsdag 5 oktober träffades PRO:s grupp i det kommunala pensionärsrådet, KPR och diskuterade det allvarliga läget för äldreomsorgen inför kommande kommunal budget!

På torsdag 5 oktober öppnade och invigde kommunen en Seniorträff i Nordeas gamla lokaler i Jakobsbergs centrum! Spännande och efterlängtat.

På fredagen samlades PRO Järfällas styrelse och diskuterade både den ekonomiska och verksamhetsmässiga framtiden. Kommunens mycket kärva ekonomi var i fokus med tanke på neddragningar för bl.a äldre. Vi hade också besök av PRO - distriktets kanslichef Annika N, som bl.a tog upp studier!

Trevlig helg hälsar Bo Johansson, ordf i PRO! 070-4919499.