Förening Jakobsberg

Fredagsbrev v. 18-23

I härlig vårsol var vi en liten skara på söndagspromenaden, som lyssnade på vårdikt av Karlfeldt och frågesport, medan vi fikade!

Tisdag 2 maj arrangerade ABF och PRO via Kallhäll kurs/seminarium om Hemberedskap i KFF föreningshus vid Bolindervallen. Föreläsaren Sofia från Civilförsvaret informerade, inkl fall och balansövningar! Ulla R avtackade för en givande dag!

Onsdag 3 maj säsongsavslutade Gertrud R bingon! Tack för det och jätttefint jobb!

Torsdag 4 maj Kl 18 berättade Inkeri Kuosku fängslande om sin mor Hilja och kampen för överlevnad och människovärde i norra Finland under och efter andra värkdskriget.

Träff på torsdag mellan ABF, Röda Korset, Jasminhuset och PRO Jakobsberg om fortsättning på integrationsarbete.

På fredag jobbades det med loppisprylar inför loppis i oktober! Tack PRO Barkarby-Skälby för loppisprylar!

Trevlig helg hälsar Bo Johansson, ordf 070-4919499.

PS: Nästa vecka.
Onsdag 10 maj har vi möte med nya medlemmar och Café med Bo Johansson om en vision för ETT Jakobsbergs Centrum!

I Besök på BAS - bibliotek och utställning på Barkarbyfälter den 11 maj!