Förening Jakobsberg

Fredagsbrev v. 46-23

Ett stort antal PRO:are var på teaterbesök söndag 12/11 hos Teodok, som framförde, ”Sistagångsväljaren” i Villastan, Kallhäll. Utmärkt spelat och tankeväckande om livet på ett äldreboende! Efteråt följde diskussion med skådespelare. Rekommenderas!

Söndagspromenaden samlade en handfull deltagare i det kallblåsiga novembervädret.

PRO tonerna tränar julsånger inför kommande engagemang.

På onsdag hade PRO- distriktet höstmöte med beslut om budget och verksamhetsplan för 2024.

Månadsmöte på torsdag med ett 60-70 tal medlemmar. Samspel med Bosse Rönngren och gänget gjorde succé och fick med sig publiken i härlig allsång. Agneta Enbom Holz ledamot i förbundsstyrelsen och distriktsstyrelsen - ny medlem hos oss- gjorde en fin-fin redovisning om aktuellt i PRO. Bertil Rydén och Annika Nygren informerade om långpromenaderna medan Pelle Ohlsson redovisade för vår bekymmersamma lokalsituation.

Kaffegruppen + värdarna avtackades med var sin ros. Lotteri avslutade.

Träff fredag 17 nov om PRO-lotter i ABF-huset på Sveavägen. Varje såld lott ger 8 kr till vår förening!

Ordförande Bosse Johansson avslutade - tackade för det gångna året och önskade God Jul och Gott Nytt År.

Trevlig helg hälsar Bo Johansson, ordförande i PRO Jakobsberg, 070-4919499.

PS: Nästa vecka händer bl.a Bingo på onsdag, bridge, söndagspromenad och Pub på torsdag. Bladet trycks under veckan!!

RÖSTA på PRO Jakobsbergs Naturbroförslag (Gång-ch cykelbro över järnvägen och Järfällavägen inkl ny Kvarn)- digitalt eller på Servicecenter vid kommunalhuset alt Biblioteket! 100 röster krävs för att ärendet ska tas upp!