Förening Jakobsberg

Fredagsbrev v. 49-23

12 PRO:are besökte söndagen 3 december Järfälla Konstforums Julsalong 2023 i Järfällasalen med konstverk av medlemmarna. Där träffade vi på Bertil Arlert och husvärden för Järfällasalen Ann-Marie Lindvall, som berättade om utställningen och sina egna tavlor. Efteråt hade PRO :arna utvärdering och samtal i det nya fiket i gallerian, ”Kaffekoppen”. Gott fikabröd och trevliga ungdomar, som serverade!!

Sångövning och höstavslut med PRO tonerna på måndag.

Bingon med Gertrud, Bertil och Siv G hade ”slutspel” på onsdag!

Besök av Gissoo S hos föreningen Jasminhuset.

På kvällen 6 dec var vi några PRO:are, som var med och firade Finlands självständighetsdag i Maria kyrka.

Konsertgruppen för Ronnie Gardinerkonserten i mars 2024 träffades i Folkets Hus.

På fredag 8 december avslutade PRO tonerna, sin höstturné med att sjunga på det särskilda boendet, Tallbohov. Många åhörare och varm stämning! Vi blev bjudna på nybakade saffransbullar och alkoholfri glögg!

Trevlig helg hälsar Bosse Johansson, ordf 070-4919499.

PS: Nästa vecka julfest på onsdag med härlig musik och sång av Bertil N och Anita F. 🎶🎅.

Folkkungavägen i Vinterskrud.