Förening Jakobsberg

Fredagsbrev v. 11-23

Hembygdsföreningens årsmöte på söndagspromenad - en viktig historie - och kulturbärare i Järfälla!

PROtonerna laddar upp inför årsmötet! 🎶🎶

På Café 81:an sjöng Maj-Britt Hanström, från gruppen Samspel, visor av Ferlins dikter, Olle Adolphsson m.fl.
Bland andra lyssnar och njuter Kompisarna från Samspel.

Årsmötet gick av stapeln i Jkbkyrkan med ca 80 medlemmar närvarande. Ordförande Bo J inledde, parentation, vackra sånger av PROtonerna under ledning av Stefan Svennerby. Årsmötesordförande Monica Boye Möller, ordförande i Hembygdsföreningen, ledde mötet utomordentligt! Handlingarna godkändes och ansvarsfrihet beviljades. Sekreterare Gun-Marie PK höll god ordning på besluten. Gill N presenterade valberedningens förslag till styrelse med omval till flertalet poster bl.a ordf Bo J. Nyval av Bo Rönngren, Ledare för Samspel. Valberedningen omvaldes efter fint jobb dvs Gill N, Maud S och Roger F.

Rodhe Köllerström förärades PRO:s förtjänsttecken efter 5 år i styrelsen och som proffsig redaktör för BLADET!! Avslut med godfika av kaffegruppen med Laila Gustafsson i spetsen. Stort TACK till er alla! 🌹🌹inkl till värdarna Åke N och Siv S. En hälsning till Stigbjörn G!

På fredag var det cirkel i Biologisk mångfald och möte med PRO:s ledamöter i Kommunala Pensionärsrådet (KPR).

TREVLIG HELG!

HÄLSAR Bo Johansson, ordf.

PS. Nästa vecka:
Bingo på onsdag, Pub på torsdag, bridge och Seniorakademin med Gudrun Schyman på fredag Kl 13 i Folkets Hus!

Jasminehuset på söndag Kl 15