Förening Jakobsberg

Fredagsbrev v. 27-23

Söndagspromenad nr 159 den 2 juli var den sista före sommaren med 4 deltagare i ett rejält och behövligt sommarregn!

Resa till Strängnäs i härligt väder den 5 juli med nästan fullsatt buss för att fira 500 årsminnet av Sverigefödelsen med Gustav Vasas trontillträde. Mona B, Ulla W, Elisabeth K och chauffören Micke höll i ”ratten”. Tack ska ni ha!!

Guidning i Strängnäs, guidat besök i Gripsholms slott. Fantastiskt god lunch! Avslutande kaffe från 81:an- tack till morgonpigga Gill- med hembakat från Café 81:an. Café 81:an med närmare 15 deltagare.

Guiden Henrik berättar om Domkyrkan.

Gyllenhielmsgatan i Strängnäs. Vackrast i Sverige?

På torsdag härlig underhållning med Dag Palm i Verdandis café i Riddarparken med många PRO:are närvarande.

En ny PRO - medlem värvades - Peter Ulander, som fyllde 65 år dagen efter! Grattis och välkommen till PRO!

Kulturcykling med Bosse på fredag 7 juli ställdes tyvärr in pga väderläget.

Trevlig helg hälsar Bo Johansson, ordförande 070 - 4919499.

Nästa vecka: Café på onsdag Kl 13. Boule, bridge och minigolf.

Varje Torsdag kl 18 underhållning med i Riddarparken. Den 20 juli Kl 18 med PRO Jakobsbergs grupp, Samspel.