Förening Jakobsberg

Fredagsbrev v. 24-23

Åtta glada PRO:are promenerade i 23 graders värme för 156:e söndagen sedan starten i april 2020 vid coronautbrottet. Dikt av Tage Danielsson med Ulla R inledde. Bosse J refererade kort ”skräckskildringen” av Putins väg till makten i boken, ”Mannen utan ansikte”. Författad av Masha Gesse. Avslut med Rogers frågesport och roliga historier! En individ från djurlivet visade upp sig.

På onsdag 14 juni härligt sommarcafe’ med ett 20- tal besökare. Två nya medlemmar - Eva E och Anita L- hälsades välkomna med underbara låtar av Bosse Rönngren. Inkeri Kuosku läste med stor känsla en egen barndomsupplevelse, ”Tänk om”.

En träff på ABF om avslutat Integrationsprojekt med Jasminhuset, PRO Jakobsberg, Röda Korset och ABF.

På fredag gav sig ett litet Cykelgäng på en kortare tur till Säby och den kända, ”Säbyhällen” - en runristning från 1000-talet. Mycket varmt!

Minigolf på tisdag, boule och Sommarbridge genomfördes i god ordning!

Fredagen och styrelsesäsongen avslutades med att Gissoo S bjöd styrelsen på en välsmakande näringsrik hemlagad soppa!! 👏💐.

Mona B gav en utförlig beskrivning av kommande resor. Mycket kreativa diskussioner om verksamhet, medlemsrekrytering och ekonomi!!

Trevlig helg hälsar Bo Johansson, ordförande 070- 4919499.

Välkomna på midsommarfirande den 23 juni Kl 12 med egen matsäck. Föreningen bjuder på kaffe/te med dopp,

PS: 💐En blomma till Arne Winberg, som sköter- redigerar och lay- outar Fredagsbrevet!!!