Förening Jakobsberg

Fredagsbrev v. 05-23

Integrationsträff på 81:an skedde lördag 28/1 med Jasminehuset med ett svenskt-syriskt par som mycket levande berättade om vägen från första mötet till bröllop och föräldraskap. Intresserade åhörare.

Söndagspromenaden nr 137 genomfördes i härligt vårväder med 6 PRO:are. Järfällakunskap, frågesport och fika.

På måndag 30 januari genomförde PRO - distriktet ett Kick-offmöte med medlemsansvariga runt om i länet! I samband med detta möte intervjuades undertecknad av Aftonbladet om pensionsfrågan, som fick ett stort genomslag.

Onsdagscafe’ med mycket intressant föredrag av vår medlem Inkeri Kuosku, som i ord och bild fängslande berättade om Hilda Amanda Jäntti och livet i en liten renskötarby i norra Finland delvis under dom hårda och grymma krigsåren.

BLADET nr 1 i år till medlemmarna kom ut i veckan med ett innehållsrikt och aptitretande nummer - tack Rodhe K.

Trevlig helg hälsar Bo Johansson, ordf 070-4919499.

PS: Styrelsen träffas på måndag 6 februari med planering för kommande årsmöte 16 mars och medlemsfrågor.

Nästa vecka även Bingo med Gertrud och Siv på onsdag Kl 13 - 15 i 81:an.

Seniorakademin fre 10/2 Kl 13 i FH med musikexperten Camilla Lundberg.