Förening Jakobsberg

Fredagsbrev v. 07-23

Succé med Jazzfestival i Viksjöteatern lördag 11 februari med Tommy Löbels band och Growing High!!!! Ca 190 entusiastiska åhörare njöt i ett par timmar med kort fikapaus. Tack PRO Viksjö, Growing High och Viksjöbibliotekets vänner, med stöd av Järfälla kommun!!

Söndagspromenad nr 139. Soligt! Trevligt! Poesi och litteratur! 6 personer!

Onsdagscafe’ avnjöts med Anita & CC Boyz, Bengt Gustafsson informerade om Ängsjö vänner, samt gott fika med Gill, Maud och Siv. Anita S sålde skraplotter! Efter det fortsatte Pelle O sin uppskattade fotokurs. Tack för det!

Månadsmöte torsdag 16 februari med underhållning av Samspel. Helt lysande underhållning med en grupp PRO: are med Bo Rönngren i spetsen!! Nya medlemmarna Jan och Eva-Britt Larsson hälsades välkommen av Diana Bäck. Doris och Gösta Lundkvist firade sin 39:e bröllopsdag, Siv Sjögren arrangerade pausgympa och Kaffegruppen med Laila G i spetsen såg till att vi fick förtäring. I övrigt info om resor, äldreboenden, café, bingo, Anders Linder m.m.

På fredag 17 feb startade PRO-föreningarna en gemensam cirkel om Biologisk mångfald i 81:an med Karin Hantze , Naturskyddsföreningen.

Trevlig helg hälsar Bo Johansson, ordf PRO Jakobsberg, 070- 491 94 99.

PS: Nästa vecka:

Pub på torsdag 23 februari. Bingo på onsdag. Samorganisationens styrelse på fredag.

Seniorakademin på fredag kl 13 i Folkets Hus. Helga Hartig berättar om livet i 2:a världaskrigets Tyskland.