Förening Jakobsberg

Fredagsbrev v. 09-23

Strålande solsken, vitt snötäcke, poesi, roliga historier, samhällsinformation och fikatrevnad på den 140:e söndagspromenaden med 10 glada PRO:are.

Vår blandade sångkör PRO tonerna med Sven Söderlund vid rodret samlades på måndag 27 feb för att diskutera kommande verksamhet bl.a framträdande på årsmötet i mars. Pelle O med en bakgrund i bageribranschen, bjöd på nygräddade bullar! Mycket gott!!! Och Kjell K överraskar med ett litet kåseri.

Bridgen avlöser med många spelsugna PRO:are i stora salen!

Högintressant Café på onsdag med Inkeri Kuosku,- med i styrelsen-, som fortsätter med del 2 i föredraget om barndom och släkthistoria från norra Finland!. Visar hur människor trots hårda livsvillkor kan kämpa sig både igenom och framåt.

KPR- det Kommunala pensionärsrådet - hade en ny- och rivstart med nya ordföranden Agneta Dahlgren ( s) på onsdag. Med hopp om att rådet nu påbörjar en positiv utveckling. Och utvecklas till ett rådgivande organ istället för ett ganska renodlat infoorgan!!

På fredag fortsatte den utmärkta PRO-cirkeln i 81:an om "Biologisk mångfald" med Karin Hantze från Naturskyddsföreningen, SNF! 👏.

PRO- distriktet kom ut med sitt utmärkta digitala infobrev, ”Nyhetsbrev nr 2”. Kan nås digitalt/prenumereras via hemsidan..

Trevlig helg hälsar Bo Johansson, ordf 070- 4919499

PS: Nästa vecka. Bingo på onsdag i 81:an med Gertrud R och Siv G! ABF:s Seniorakademin på fredag Kl 13 i Folkets Hus, Kallhäll. Tema: Järfälla kultur med kulturchefen Agneta Danielsson.

Vår musikgrupp, Samspel, tränar med spelglädje .på fredag inför kommande arr.