Förening Jakobsberg

Fredagsbrev v. 12-23

Mozartkonsert med Järfälla Symfoniorkester med nästan 40 musiker på Järfälla kulturscen avnjöts lördag 18 mars. Verk av Salieri inledde konserten. Dirigent var Simon Bång. Ordförande Torbjörn Palm hälsade välkommen! Fantastiskt att Järfälla har en så förnämlig orkester!!! Ett besök rekommenderas och liksom medlemskap i vänföreningen!

Bingoförberedelser med Gertrud och Bertil R, samt Siv G.

På årsmötet den 16 mars för PRO Jakobsberg avtackades Ulla Werner och Barbro Säfsten, som avgick från styrelsen för deras trägna och viktiga arbete. I övrigt var det några som lämnade kommittéer m.m, Christel Berglund, bingo, Berit Andersson, qi gong, Lena Franz´en, KPR, Christer Nilsson och Inger Pettersen, kontaktkommittén och Talal Imam, Bo Rönngren invaldes och välkomnandes som ny styrelseledamot. Monica Boye Möller hanterade klubban skickligt och Gun-Marie Plate Karlsen pennan likaså.

Torsdag 23 mars var det rivigt, glädjerikt med med härlig musik av Bo R och allsång, samt jättegod förtäring på puben/kvällscafeét.

Tack Gill N, Maud S, Birgitta A och Ann-Marie J, samt Gunhild E, som sålde PRO-lotter.

Gudrun Schyman höll föreläsning hos Seniorakademin / ABF i Folkets Hus, Kallhäll om problem med demokratin, miljö- och klimatkrisen. Ca 50 personer kom och lyssnade denna fredagseftermiddag. Ingvor J hälsade välkommen och avtackade.

Trevlig helg hälsar Bo Johansson, ordf 070-4919499.

PS: Nästa vecka bl.a OnsdagsCafé kl 13 med Pelle Ohlsson om vandring på Inkaleden.