Förening Jakobsberg

Fredagsbrev v. 44-23

Söndag 29 oktober möte om integration på 81:an, som Jasminhuset arrangerat. Ett samarbetsprojekt, som PRO är med i. Diskussion, trevligt umgänge och god mat.

Söndagspromenaden går för 169: e gången. Idag står Kallhäll på listan med samling utanför Folkets Hus och sedan promenad genom Kallhällsparken till Bolindervallen och KFF:s klubblokal för fika, poesi av Ulla R och allmänkultur! Rogers frågesport med Bengt!

PRO tonerna uppträder på Flottiljen på sångarturne’ bland äldreboenden under Järfällas kulturmånad. Jättetrevligt!
Agneta och Linda är nya medlemmar i PRO och PROtonerna.

Onsdagscafe’ med Inkeri Kuosku som talar om laestadianismen i en liten norrbottnisk by. Mycket bra och berörande framställning av Inkeri.

Linedans med Madeleine och Anette i 81:an.

Fotocirkel med Pelle Ohlsson som vid detta tillfälle lär ut hur man kan göra en fotobok.

Inför denna träff i fotocirkeln var uppgiften att ha tagit något foto som ger höstkänsla. Bosse valde "50 Shades of Grey" med detta foto från bygget av kaffefabriken.

Bridge, engelska, canasta, diskussionscirkel och fotocirkel Under veckan

Trevlig helg hälsar Bosse Johansson, ordf 070-4919499.

Rösta på vårt/Bo Johansson Järfällaförslag på hemsidan eller i servicekontoret i Jkb C om naturbro mellan Jakobsbergs centrum och Kvarnbacken

Fredag 10 november kl 13, "Är Sverige korrupt?", Seniorakademin, Folkets Hus

Torsdag 9 nov kl 14: Konstcafé i BAS Barkarby