Förening Jakobsberg

Fredagsbrev v. 43-23

Loppis genomfördes traditionellt lördag 21 oktober i 81:a! Många fina saker hade samlats in och skänkts. Tack alla gåvogivare! 👏👏 Ett stort jobb av många medlemmar gjordes under tre dagar för att packa upp, sälja, packa ner igen och köra bort. Några hade bakat, tack för det! 🍰☕️Gill, Maud m.fl höll i det hela! De sämre tiderna i samhällsekonomin avspeglades tyvärr också i en avsevärt lägre försäljning jfr med tidigare år! 🥲.

På lördag 21 okt höll ABF Norra Stockholms Län den årliga medlemsorganisationsträffen med ett 30-tal närvarande från de ca 100 medlemsorganisationerna, styrelsen och kansliet! Regeringens dråpslag mot folkbildningen togs upp inkl en skrivelse författad av Tanja S. En trevligt upplagd träff. FN-dagen 24 /10 känns än mer angelägen idag.

På måndag tränade 21 körmedlemmar i PROtonerna inför uppträdandet dagen därpå på korttidsboendet Kastanjen.

Pubkvällen på torsdag bestod av mycket god mat, allsång, frågesport med Roger och en del skämtsamt. Naturbron diskuterades och hade engagerat ett par att konstruera kvarnskisser!

Viltbordsresan hade gått bra enligt vår reseledare Mona B.

Seniorakademin på fredag i Folkets Hus innehöll en film om Bolinderfabriken. Kåre Andersson, skaparen av Bolindermuseet, berättade för ett 60-tal intresserade åhörare!

Potatisskalare från Ulvsättraskolan - tillverkad på Bolinders och Gunilla W från teaterföreningen Teodok gjorde reklam för föreställningen, ”Sistagångsväljare”.

Åke S från Seniorakademin tackade Kåre Andersson.

Trevlig helg hälsar Bo Johansson, ordförande 070-4919499.

PS: Välkomna på Integrationsträff med Jasminhuset på söndag Kl 15-17 i 81:an) Obs: Vintertid!) Bjuder på syrianska rätter! Anmäl till Julresan/jullunchen söndag 3 december på Solliden för 995 kr!

På onsdagscafeet talar Inkeri K talar om Laestadianismen i norr.