Förening Jakobsberg

Fredagsbrev v. 42-23

Jazz - och Bluesfestival arrangerades lö 14/10 av Föreningen Jazz i Järfälla och PRO Kallhäll- Stäket med Anders Linder med LIRA, Groovin High med PRO- Jkb -medlemmen Peter Block. En nöjd publik på ca 100 personer njöt och trivdes med musiken, gemenskapen och god förtäring i Folkets Hus.

Söndagspromenad nr 167 gick på Bolinder Strand med 20 PRO:are från Jkb och K/S, som guidades av Bosse J. Avslut med fika på takterrassen på 10-våningshuset i Kallhälls centrum med vår medlem Lennart Engh, som värd. Och Anna Maja bjöd på fika!

PRO - tonerna uppträdde på äldreboendet Björken tisdag 17 oktober, vilket var en fin upplevelse och uppskattades av de boende.

Jasminhuset inledde kulturveckan på tisdagseftermiddagen. På onsdag avslutades boulen. Tack Bertil, Anita och Gertrud.

På caféet hade vi besök av polisinspektör Camilla K, som talade om hur vi skyddar oss mot telefonbedrägerier. LÄGG PÅ LUREN ELLER SVARA INTE är ett säkert tips!!!

Medlemsmötet på torsdag 19/10 innehöll både inval av nya medlemmar med Diana Bäck, allsång ledd av våra skickliga musiker Bosse Rönngren tillsammans med Bertil Nyman, vilket nästan fick taket att lyfta. Ordförande Bosse Johansson, som presenterade sitt nydanande förslag om en NATURBRO - gång - och cykelväg, som binder ihop centrumsidan med Kvarnsidan inkl skiss en ny Kvarn, som Björn Karlsen ritat. ETT JAKOBSBERG! Pelle O demonstrerade HEMSIDAN!

Och köksregionerna, som hade kvalite’ på förtäring och service!! TACK Laila G och kaffegänget! Lotteri avslutade.

Torsdag f.m hade Pelle O fotocirkel. På torsdag spelas det bridge.

På fredag 20 förberedelse och uppackning för helgens loppis.

Trevlig helg hälsar Bo Johansson, 070 - 4919499.

På lördag: LOPPIS i 81:an kl 11-15- kom och fynda och stöd vår förening!!

Söndagdpromenaden är inställd den 22 okt. Nästa promenad är i Kallhäll söndag 29 okt med samling utanför Folkets Hus i Kallhäll

Nästa vecka: Bingo på onsdag 25 okt Kl 13. PROtonerna sjunger på Kastanjen tisdag 24 okt. PUB i 81:an kl 17.30 på torsdag. Seniorakademin på fredag kl 13 med en film om Bolinders, Kåre Andersson

Julresan med julbord går söndag 3 december till Solliden! Pris: 995 kr! Anmälan till Ulla Rondahl, 073 - 985 76 72