Förening Jakobsberg

Fredagsbrev v. 37-23

Hänt i veckan- ett axplock:

Söndagspromenad med 11 personer på Kvarnbacken i Jakobsberg inkl PRO:s förslag om NATURBRO som förbinder JkbC med Kvarnbacken/Kvarnområdet.

PRO-gruppen i KPR träffas inför tuffa kommande budgetdiskussioner om äldreomsorgen! Som måste prioriteras!!!

På onsdag 13 september träff med NYA MEDLEMMAR. Café 81:an med cirkelledarträff, Hans H och hemsidan med Pelle O.

Torsdag 14 september MÅNADSMÖTE med Allsång, Bo R och Bertil N, härlig stämning! Ca 75 närvarande! Kommunstyrelsens ordförande Eva Ullberg redovisade det påbörjade arbetet om utveckling av JAKOBSBERGS CENTRUM i x punkter. Många frågor och synpunkter från medlemmarna! Bo Johansson redovisade PRO Jakobsbergs engagemang med en studiecirkel i ämnet och namninsamling, samt våra uppmärksammade Mitti ARTIKLAR OM TRYGGHETSBOENDE I POSTHUSET och NATURBRO för gång- och cykeltrafik mellan Jkb centrum och

Kvarnbacken-Kvarnområdet. Laila G, kaffegruppen, värdarna avtackades! Gill sålde ca 70 skraplotter.

På fredag tränade Samspel och Pelles fotocirkel tuffar på..

Seniorakademin hade föreläsning om Järfällas MILJÖPOLITIK i Folkets Hus med Eva Ullberg, kommunstyrelsens ordförande och kommunekologen Ida Bohman. Ida talade om att Järfälla låg som nr 4, i Sverige topp och främst i länet ifråga om miljöarbetet. Många frågor!! Ingvor J och Bosse J inledde, höll i utfrågningen och tackade med lokal honung!

Hälsar Bo Johansson, ordf 070-4919499.

PS: Nästa vecka: PROtoner, bridge, gympa, bingo, gåfotboll i Kallhäll, söndagspromenad m.m. Kurs för nya styrelsemedlemmar i PRO Järfälla fredag 22 september.

Eddie Oliva, söndag 1 okt Kl 13 och 16. Bengt Sundberg säljer biljetter