Förening Jakobsberg

Fredagsbrev v. 36-23

Söndagspromenaden nr 161 gick i härligt väder!

PRO tonerna värmer upp sig inför veckans sångövning med Stefan Svennerby.

Årets goda 75+ lunch med 45 förväntansfulla medlemmar! Tack Gill, Maud, Birgitta B, Ann-Marie och Birgitta A. Och Hemköp! Ernst Straka framförde en uppskattad österrikisk visa och Sven Söderlund berättade om PROtonerna.

Torsdagsbridgen i djup koncentration. Bridgeledarna Britt och Bertil är nöjda med dagen!

PRO Jakobsberg och PRO Kallhäll-Stäket deltog med infobord, gymnastik och bridge på Järfällafestivalen, Speciellt PRO: s debattartikel och "Mellanboende i Posthuset" och "Naturbro" mellan östra och västra Jakobsberg föranledda en hel del frågor! Många verkar ha läst våra debattartiklar!

Hälsar Bo Johansson, ordf 070-4919499.

PS: Välkomna i månadsmötet 14 september Kl 14 i Jakobsbergskyrkans samlingssal. Eva Ullberg, kommunstyrelsens ordförande ska tala om utveckling och framtid för Jakobsbergs centrum!

Fredag 15 september Kl 13 i Folkets Hus är det Järfällas miljöpolitik, som diskuteras på Seniorakademin