Förening Jakobsberg

Fredagsbrev v. 34-23

I härligt sommarväder gick söndagspromenaden i Görvälnreservatet med 9 käcka PRO:are. Poesi, frågesport, byggplaner i Järfälla, samt info om PRO-tonernas sångturne till äldreboendena under oktober- Järfällas kulturmåndagen!

Måndagen 21 augusti samlades ett dussintal PRO:are för storstädning både ute och inne av vår föreningslokal, 81: an. En gedigen insats på sammanlagt 50 timmar!!

Städdag 21 augusti

hej hopp

Gun-Marie: Jag älskar protokoll!!

Diana: Släpp ut mig från förrådet!!

Gill och Maud fejar i 81:ans kök.

Per-Åke och Sven fixar fönstren.

Bosse fixar buskarna.

Hans rockar loss.

Boule på måndag och onsdag!

På tisdag lekfull gåfotboll med PRO i Kallhäll och KFF på Bolindervallen! Jättekul!⚽️.
Det blev lite eftersnack!

På onsdag deltog Diana Bäck på ett möte kring medlemsvärvning!

På eftermiddagen friskvårdsdag i Kallhällsparken .

På torsdag träffades PRO: s grupp i det kommunala pensionärsrådet (KPR).

Trevlig helg hälsar Bosse Johansson, ordf 070-4919499.

PS: Söndagspromenaden 27/8 utgår från Kvarnplan Kl 10 med guidning kring Kvarnbacken inkl vårt förslag om en naturbro - förenar västra Jakobsberg med centrum- över järnvägen till Kvarnbacken och /Kvarnområdet! Under veckan trycks BLADET med massor av aktiviteter! PS: Anmäl er till höstens stegpromenad till Sicilien. Annika Nygren och Bertil Ryd’en håller i trådarna!