Förening Jakobsberg

Fredagsbrev v. 19.23

Söndagspromenad nr 150 gick med 8 deltagare i Görvälnreservatet i härligt vårväder - sol och ca 10 plusgrader, en nyutslagen grönska, fågelkvitter och uppbökade vägkanter av vildsvin 🐗. Mängder av vitsippor och en och annan nyvaknad humledrottning! Dikter och frågesport!

På måndag 8 maj säsongsavslutning med PROtonerna, med förtäring och sångstund.

Styrelsen möttes efteråt för planering av vår och sommar.

”Må Bra dag” i Barkarby, där vår förening deltog med infobord! Pelle hjälper Mona med mobilen.

På onsdag 10 maj träffade styrelsen nya medlemmar! Tre kom och vi hade en trivsam stund med info och samtal om resor, sommarcafe’er, studier m.m. Därefter berättade Bo Johansson om utvecklingen av Jakobsbergs Centrum och egen vision för att binda ihop östra och västra Jakobsberg via en naturbro med gång- och cykelbana till Kvarnbacken 💃🏼🚴‍♀️ ev inglasning. Och förbindelse till skolor, förvaltningar, vårdcentral och idrottsanläggningar på västra sidan. Musikgruppen Samspel med Bosse Rönngren gjorde ett mycket uppskattat uppträdande hos PRO Barkarby/ Skälby.

Boulen med Bertil och Anita körde spännande matcher.

Bridgen tuffar på ett par gånger i veckan!!!

På torsdag gjorde ett antal medlemmar ett populärt besök på BAS på Barkarbyfältets bibliotek och undervattens- utställning.

Möte på fredag med ärendeuttag till det kommunala pensionärsrådet, KPR

Trevlig helg hälsar Bo Johansson, ordförande, 070-491 94 99

PS: Nästa vecka.
Jobbet med BLADET nr 2 avslutas, vilket blir ett välmatat nummer .