Förening Jakobsberg

Fredagsbrev v. 17-23

SUCCÈ!!:

Drygt 200 pensionärer fick en mycket uppskattad och glad musikalisk nostalgitripp med Anders Linder och hans orkester LIRA söndagen 23 april i Folkets Hus!!!!!🎶👏. PRO i Järfälla, SPF i Järfälla och Folkets Hus Kallhäll stod för det gemensamma arrangemanget inkl uppskattad fikapaus. Bosse Johansson har varit med och startat 2007 och var konfrencier idag! Föreningarna har genomfört samarrangemang två gånger per år sedan år 2008. Nästa samarrangemang är söndag 1 oktober med Eddie Oliva informerade Jan Olsson om.

Boulen tuffade på i parkområdet kring Engelbrektsvägen under ledning av Anita S och Bertil R.

PROtonerna framförde välljudande och glada vårsånger på Café 81:an i onsdags, inför en liten men glad och uppskattande publik! 🎶💐 Gill N och Maud S bjöd sedan på kaffe och goda smörgåsar!!

På torsdag var det dags för vårens sista pub med ett 40-tal medlemmar, som njöt av Bosse Rönngrens härliga toner, samt Gill N och Maud S välsmakande mat!. Marianne H och Siv A gladde med sedvanliga roliga historier.

På fredagen genomförde PRO Samorganisation sitt årsmöte på Bolindervallen med planering av studier, sommararrangemang och resor.

Trevlig helg hälsar Bo Johansson, ordf 070- 4919499

PS: Nästa vecka.
PRO/ABF-arrangemang tisdag 2 maj om "Trygghet" på Bolindervallen kl 10.

På onsdag Bingoavslut kl 13 på 81:an med Gertrud R, Siv G och Bertil R!