Förening Jakobsberg

Fredagsbrev v. 14-23

Från biblioteksbesök på Internationella poesidagen med bibliotekarie Karin Hed, som visar upp diktböckerna, ”För vem talar jag framtidens språk”, av Järfällaförfattaren/Viksjöbon, Göran Sonnevi, samt ”Och dagarna är som små sekler” av Göran Greider. Bägge rekommenderas!!!

Polisens seniorråd med Christer Nilsson från vår förening träffades efter ett par års Coronauppehåll. De äldres säkerhet och uppmärksamhet mot bedrägerier var bl.a uppe.

Söndagspromenaden den 145:e i ordningen samlade 7 deltagare i ett strålande aprilväder. Tussilagon blommade i en sydsluttning!

Måndagen den 3 april samlades styrelsen i ny tappning efter årsmötet! Bo Rönngren - ny - rapporterade från dialogmöte om att utveckla Jakobsbergs centrum!

GLAD PÅSK!!!

Trevlig helg hälsar Bo Johansson, ordf 070-4919499.

PS: Nästa vecka:
Café 81:an 12 april med Ing-Marie Eriksson, om ” ”Emma Zorn ”!

Den 11 april startar gåfotbollen på Bolindervallen med PRO Kallhäll, dit medlemmar hos oss är välkomna!⚽️⚽️