Förening Jakobsberg

Fredagsbrev v. 08-23

Fortsatt dialog mellan ABF och medlemsorganisationerna heldagen lördag 18 februari med ett 20-tal närvarande! Mycket trevligt och välorganiserat, samt många bra samtal och grupparbeten. Folkbildningens framtid, det gemensamma ansvaret för utveckling, medlemsvård och nyrekrytering av medlemmar i våra organisationer diskuterades livligt, liksom fysiskt och digitalt utanförskap!

Den 139:e söndagspromenaden i Görvälnreservatet genomfördes med 11 PRO : are i härligt solsken och några minusgrader! Samisk slöjd visades av Bosse J. Roger F läste roliga historier

På tisdag träffades konsertgruppen PRO/SPF/Folkets Hus inför konserten med Anders Linder, söndag 23 april och för planering av höstens arrangemang!

Samtidigt samlades en av PRO Kallhäll/Stäkets linedance grupper med Ingrid Bodare.

Torsdag e.m hade PRO-distriktet samlat ca 20 PRO-ledamöter i kommunala pensionärsråd KPR för lärande och erfarenhetsutbyte och hur KPR fungerar. Mycket bra kurs/konferens!

💃🏼🎶. Pub med 35 närvarande i härlig stämning torsdagkväll 23 februari! Gill N och Maud S hade tillagat en jättegod gryta, som gick åt som ”smör i solsken ”. Gösta L ledde allsången med bravur. Marianne H och Siv S berättade roliga historier. Kaffe med gott bröd och senare dart avslutade en underbar kväll. Stort tack Gill, Maud, Birgitta A och Ann-Marie J.

Fredag f.m tillbringades hos Viksjö PRO, där samorganisationens styrelse styrelse träffades.

På fredag em, så berättade Helga Hartig om krigets fasor under andra världskriget, "Min uppväxt i Tyskland under 2:a världskriget." Arr: ABF:s arbetsgrupp inom Seniorakademin!

Trevlig helg hälsar Bo Johansson, ordf 070-4919499

PS: Nästa vecka utöver pågående cirklar: Café 81:an med Inkeri Kuosku, onsdag kl 13. Studiecirkel om , "Biologisk mångfald med Karin Hantze SNF, som cirkelledare!". 1 mars, möte med KPR och 2 mars polisens seniorråd med bl.a PRO.