Förening Jakobsberg

Fredagsbrev v. 03-23

Nio hurtiga PRO:are på söndagspromenad i Görvälnreservatet med poesiläsande, frågesport och fika.

PROtonerna träffades första gången i år måndag 16/1, vilket var både glatt och med speciellt vemod. Styrelsen hade en heldagsplanering på måndag. Hur möter vi nya utmaningar för att ha en bra medlemsverksamhet, möta en allt kärvare ekonomi, samt rekrytering?

Årets första månadsmöte torsdag 19 januari gästades av den rivige och populäre Roffe Lee Larsson. Roffe som spelat med stora namn inom branschen hade ett varierande program med "klös" och roliga historier/mellansnack. Cafévärdarna Maud, Gill och Anita kunde få en trevlig och avslappnad fika - och pratstund med inslag av poesi! Nya medlemmar hälsades välkomna av Diana B, som också delade ut ett "värvarpris". På bilden Lena l, i sällskap med de helt nya medlemmarna Ingemar och Beatrice Hedlund. Värd vid bordet var Diana. Anita S sålde skraplotter! Mellan 60-70 mötesdeltagare!

Sedan följde föreningsinfo om resor, café, bingo, stegpromenad, PROtonerna, diskussionsgrupp, canasta - och uppträdande av Anders Linder söndagen 23 april Pdf, 201.4 kB.! Biljetter hos Bengt Sundberg!

Härligt gott kaffe med välsmakande smörgåsar serverades av Laila G med sin grupp som fick en varm applåd, som tack av en nöjd publik! Prisutdelning på lotteriet avslutade dagen! Tack alla för en fin dag i trevligt sällskap!

Trevlig helg hälsar Bosse Johansson, ordf 070- 491 94 99.

PS: Föreningen Jasmine arrangerar ett möte/föredrag lördag 28 januari kl 15 i 81:an med ett syriskt par, för att få en bild av mötet med ett nytt hemland! PRO-medlemmar inbjuds till samtalsstunden och bjuds på bl.a syriska specialiteer. Välkomna i samarbete med PRO Jkb!

Nästa vecka även bingo på onsdag och pub på torsdag. Seniorakademin med populära Ing-Marie E i Folkets Hus på fredag kl 13.