Förening Vaggeryd
Kvinna och man  sitter i soffa. Vit orkidé i kruka intill.

Inga-Lill Karlsson uppvaktade Janos Kursten. Foto: Stig Johansson

Janos Kursten – 85 år

11 november 2021 fyllde Janos Kursten 85 år.

Samtidigt som vi gratulerade på födelsedagen, kunde vi gratta honom till att han toppade i poäng i bowling senaste tävlingsomgången!

Janos har varit med i PRO sedan 2002 och arbetat aktivt i föreningen.

Styrketräning

2004 startade han tillsammans med bland andra Sven Lundgren och Sven Johansson styrketräningen och höll på med den till 2020, då pandemin slog till och åldern tog ut sin rätt.

Han var med i valberedningen under några år och ansvarade tillsammans med hustru Eva för danskommittén.

"PRO har mycket att erbjuda"

Janos tycker att PRO under årens lopp haft mycket att erbjuda medlemmarna.
Några exempel är intressanta studiecirklar, bland annat ”Årtiondena under 1900-talet”, trevliga cykelturer under sommarhalvåret till intressanta platser i kommunen, dagsresor med buss och industribesök.

Grattis Janos!

Vi som uppvaktade bjöds på räksmörgås, kaffe och tårta. Tiden gick fort med trevlig samvaro och snart var det dags att tacka för denna gång.

Vi som uppvaktade var Lars-Olof Elg, Stig Johansson och Inga-Lill Karlsson.