Förening Vaggeryd

Fred Nord – 85 år

En man sitter vid ett bord där det står en orkidé i en kruka.

Grattis Fred Nord, som fyllt 85 år! Foto: Margitha Larsson

Sista uppvaktningen för 2022 blev Fred Nord som fyllde 85 år 22 december. Grattis!

Den 21 december 2022 fick Jan och Margitha den äran att besöka honom och överlämna en orkidé från PRO Vaggeryd. På födelsedagen skulle familjen komma och gratulera med en tårta.

Stor familj

Fred och Inga fick tre barn, dottern Susanne och sönerna Claes och Fredrik, fyra barnbarn och tre barnbarnsbarn.

Men någon fattas och det är hustrun Inga som gick bort för ett par månader sedan och saknaden är stor. Hon fick bröstcancer, men fick leva flera år efter det. Inga kunde ändå bo hemma ända till slutet, så hon fick somna in hemma.

Från villa till höghus

Fred och Inga bodde många år på Södra park i en ny villa som de flyttade in i på 1970-talet. Det blev många år vid Hagagatan, där de trivdes mycket bra och hade en fin trädgård.

Men med tiden blev det för jobbigt att sköta allt och de flyttade då till höghuset vid Thor.

Jakt och fiske

Fred har kopplat av med sitt stora intresse jakt och fiske.

Han har jobbat mycket inom skog och mark och ett av de första jobben var på Tändsticksbolaget, där han bland annat var virkesmätare. Han jobbade även på virkesfabriken i Vaggeryd och till slut på Thuresågen i Klevshult.

Tack och god helg!

Fred tackar för den fina orkidén och vi får tacka Fred för gott fika med goda kakor!

Vi önskar honom också en God Jul och ett Gott Nytt År!

Text och foto: Margitha Larsson