Förening Mo

2024-03-20

Så var det dags för Pro Mo att träffas i Puben Moliden 2023-03-20 och ca 36 personer hade samlats till en intressant eftermiddag . Reseinformation och verksamhetsplanering stod i agendan. Föreningens ordförande Ingrid Mårtensson hälsade välkommen och delgav eftermiddagens program.

Protokollet från det senaste medlemsmötet gicks genom och protokollet godkändes.

Sen var det dags för Byberg och Nordin att presentera deras reseprogram. Den innehöll följande fyra reseområden 1) Resor i Sverige, Norden och Europa tex. resor till Italiens vackraste sjöar och Toscana med Cinque Terre och Pisa samt resor till Nordkap och Lofoten och England med slott och trägårdar osv.. 2) Konsert- och teaterresor tex. resor till sommarkonserter på Naturscen Skuleberget med bland annat Tommy Körberg, Eldkvarn, Diggiloo Tomas Ledin osv.. 3) Kryssningar, Sport och shopping tex. resor till Tallinn & Helsinfors och Visbykryssning med M/S Birka samt till Ullared Shopping osv.. och till sist 4) Lokala resor tex till Granö Beckasin och Backsjöns Tulpaner och Nämforsens hällristningar och resor till Åbrånets limosin & Olofsfors bruk och Älgens Historia.

Därefter engagerades medlemmarna att planera för årets aktiviteter och vilket innehåll vi ska ha på medlemsmötena. Medlemmarna fick sitta bordvis och fundera på aktiviteter och skriva ner dessa på lappar som sedan lämnades till styrelsen. Alla förslag kommer att presenteras på nästa medlemsmöte i april och se vilka aktiviter som blir aktuella. En snabbt överblick visar att man önskar underhållning, film och musik samt information på medlemsmötena och när det gäller cirklar var intresset varierande tex cirklar för matlagning/bakning, blommor/trädgård, hälsa/promenader och bokcirkel.

Ordförande informerade bland annat att PRO Riks har utlyst en Nationell dansvecka – 29.4.-5.5. och att samorganisationen för detta vidare samt att Norrtåg erbjuder gratis tågresor för pensionärer med Norrtåg 13-16 maj.

Medlemmarna serverades kaffe med god smörgås och en kaka. Och som avslutning till mötet ordnades även lotteri bland dagens medlemmar och ordföranden avslutade dagens möte med en önskan om återseende den 17/4 då får vi information om hörsel.