Förening Mo

2022-10-19

Den 19 oktober samlades 55 Pro medlemmar på puben i Moliden. Vi erbjöd en ”juldekorationscirkel”, där vi gör kransar, dekorerar ljus och gör ett trevligt arrangemang med blommor. För att lösa Samorganisationens svårigheter att hitta styrelsemedlemmar, ska alla 17 föreningarna i Ö-vik ge nomineringar till årsmötet 2023.

Sedan var det dags för Filip Andersson från Familjejuridik att informera oss om fullmakter, som borde ges i tid, anhörighetsbehörighet, vad man borde tänka på vid fastighetsförsäljningar. Den person som förvaltar eller har fullmakt borde ge en regelbunden redovisning över det förvaltade, för att undvika senare tvister. Han pratade om gode mäns agerande. Det finns också dokumentbevakning hos de flesta juristbyråer, som registrerar testamenten och livsarkiv och plockar fram dem vid någons död.

Efter en mycket informativ stund blev det livlig diskussion under fikastunden. Tre fulla fruktfat lottades ut bland dem som inlämnat sina friskvårdskort. Vi kom överens med Hans Hedberg om att revyn i Hudiksvall vore intressant.

Vi tackade kaffegruppen för en jättegod smörgås och en mumsig go´kaka, Filip Andersson för det intressanta föredraget, och alla som kommit för visat intresse och mötet avslutades med orden: Sköt om er och på återseende den 16 november.