Förening Mo

2022-11-16

Ett 50-tal medlemmar trotsade den låga temperaturen den 16 november och kom till Gottne IF:s Föreningsgård. Efter välkomnandet spelade Kultändarna först en sång om Bredbynskolan (den gamla som rivits) och sedan välkända melodier som lyssnarna satt och gungade och nynnade till. Vi gratulerade också en jubilar, 71 år, med sång och musik. Under en paus lästes föregående protokoll och gavs ett par meddelanden om möten och konserter.

Hasse Hedberg gav oss detaljer om resan till Hudiksvall. Kaffegruppen trakterade oss med goda smörgåsar och en god kaka till kaffe resp. te. Sedan fortsatte Kultändarna att underhålla oss en stund till, innan lotter drogs, för att fördela de fina (mat-)priserna.

Kultändarna, kaffegruppen och alla medlemmar tackades för insatserna och visat intresse och vi sa ”på återseende” vid julgröten den 14 december.

Ingrid Mårtensson