Förening Mo

Den 1 Juni trotsade 36 medlemmar det regniga vädret och träffades i puben i Moliden. Det blev ett kort medlemsmöte, med läsning av protokollet för föregående medlemsmöte och en del information om det planerade mötet för eventuella nya medlemmar. P.g.a. pandemin är det 3 årgångar som kallas till ett informationsmöte den 10 augusti.

Medlemmarna bjöds på hamburgare och bröd innan f.d. ordförande Ernst Bergman tog klubban som auktionsförrättare. Många blommor och buskar klubbades. Även krydd-och grönsaksväxter såldes.

Under en kort paus serverades kaffe och gokaka. Därefter gick resten av växterna under klubban, kryddade med Ernsts vitsar. Till sist blev det kassörens tur att ta emot betalning för alla växter.

Alla verkade också nöjda att regnet avtagit vid hemfärden.

Ingrid Mårtensson