Förening Mo

2023-03-15

Pro Mo

Onsdagen den 15 mars hade Pro Mo sitt medlemsmöte i Gottne If's föreningslokal och ca 40 personer hade samlats. Föreningens ordförande hälsade välkommen och delgav eftermiddagens program.

Protokollet från de senaste medlemsmötet 16 november 2022 gicks genom av sekreteraren och protokollet godkändes.

Studiecirkel ansvarige, Ing-Marie Hellström, informerade om de pågående cirklarna dvs. handarbete, hälsa och snickeri samt om de planerade cirklarna tunnbrödsbakning, cementgjutning maj-juni och svamptramp augusti. Man tampas fortfarande med problemen att hitta en lämplig person/kock att hålla i cirkeln för matlagning.

Hans Hedberg informerade och efterfrågade om det fanns intresse att delta i ett resepaket till äldregalan dvs resa, middag och biljett till galan från Mo. Intresset att delta i en gemensam paketresa till äldregalan fanns inte.

Vidare informerade och efterfrågade Hans om det fanns intresse att delta t ex i en resa med ådalsbåten och en dagstur till Ulvön. Det fanns ett visst intresse att delta i resorna.

Medlemmarna serverades kaffe med god smörgås och en kaka.

Föreningen hade bjudit in Robin Hörnqvist att informera om äldregalan och övriga evenemang som finns i Örnsköldsvik och som går att boka på Tickster. Robin bjöd på underhållning och hjälpte intresserade medlemmar att boka sina biljetter till äldregalan.

Som avslutning till mötet ordnades även en lotteri bland dagens medlemmar och ordföranden avslutade dagens möte och en önskan om en återseende 19 april.