Förening Mo

2023-05-17

Äntligen den 17 maj var det dags för vårfesten för Pro Mo även om vädret inte var det bästa. Det var ca 60 medlemmar som hade samlats i Puben Moliden.

Föreningens ordförande Ingrid Mårtensson hälsade välkommen och informerade kort om dagens aktiviteter samt hälsade speciellt Siw Norrman och Lars-Erik Larsson, Skogsfalke, välkommen.

Dagens program inleddes med trevlig underhållning med Skogsfalke.

Efter inledningen var det dags för information från Hasse Hedberg beträffande resor. Inför den hemliga resan den 31 maj gick han igenom hållpunkterna. Vidare informerade och efterlyste Hasse intresse för en båttur med Ådalen III innehållande bland annat skärgårdsbuffé. Det fanns ett intresse att delta i båtturen som skulle preliminärt ske i början av augusti.

Sen var det dags för hamburgare innan tipsrundan som idag fick ordnas på ett lite annorlunda sätt pga av vädret. Efter tipsrundan fortsatte Skogsfalke med underhållning innan det var dags för kaffe och kaka och prisutdelningen.

Som avslutning till dagens möte bjöd Skogsfalke på några extra nummer och ordföranden tackade alla och avslutade dagens möte med en önskan om återseende den 23 augusti för surströmming i Gottne IF's föreningsgård.

Underhållning av Skogsfalke i samarbete med ABF