Förening Mo

2023-12-13

Mo PRO´s julfest i Mo församlingslokal

Den 13 december anlände 59 medlemmar till Mo församlingshem till musik av Anders Häggqvist. Det bjöds på glögg, med mandel och russin, samt pepparkakor. Sedan lämnade de en julklapp i utbyte mot en lott.

Efter att ordföranden hälsat alla välkomna, intervjuades Anders av Åke, som varit hans arbetskollega i yrkeslivet. Anders berättade om alla fester och sammankomster han skulle spela vid under jul och nyår och eftersom han spelar med i 5 olika formationer, blev det många att hålla reda på.

Det blev sedan väldigt tyst i salen när vi började undersöka jultallriken, som vi hade beställt på restaurang: där fanns tre olika sillinläggningar, två laxvariationer, ett halvt ägg med räkor, kalvsylta med rödbetssallad, leverpastej med saltgurka, skinka och två ostsorter. Detta var bara förrätten. Varmrätten bestod av Janssons frestelse, potatis med köttbullar, korv och brysselkål.

Ulf Byström informerade oss om Mogårn, där planerna ändrats och nu byggs 10 lägenheter, ettor, tvåor och treor på två plan. Första lägenheten är inflyttningsklar den 1 januari 2024 och de andra blir klara månad för månad. Det är glädjande nyheter, efter att Mogårn har varit tom i minst 6 år.

Därefter stämde vi in i Staffansvisan, Hej tomtegubbar.. Nu har vi ljus här i vårt hus innan vi bjöds på kaffe och en mycket god kaka och julklappsberget lottades ut till nya ägare.

Ordföranden tackade festkommittén och styrelsen för en god förberedelse för festen och tackade också alla trogna medlemmar. Hon önskade alla en God Jul, ett Gott Nytt År och ett återseende i nästa år, den 17 januari.

I.M.