Förening Kvänum

STILLA HILLETS CAFE

STILLA HILLETS CAFE.

Om ni, kära läsare inte redan besökt Stilla hillets Cafe vill vi, det vill säga Friskvårdscirkelns medlemmar, uppmana er Åk dit! Cafeet är beläget i Naum och finns i Naums gamla mejeri.Mycket av mejeriets utrustning finns kvar och ingår på ett naturligt sätt i cafemiljön. Innehavarna Ingvar Persson och Kicki Lidslot tog emot oss och visade runt. De berättade om mejeriet och dess historia och om hur de under sjutton år renoverat byggnaderna och så småningom kunnat öppna cafesörelsen,Vi hade många frågo. Flera av oss hade ju minnen från våra mejerier N.Vånga, Edsvära, Larv och andra. Nästan varenda socken hade ju et eget mejeri på den tiden vi växte upp. Naturligtvis ingick fika i vårt besök och det höll samma goda klass som besöket i övrigt. Nästa träff blir boulebanan i Kvänum där alla får möjlighet att prova på detta ädla spel. Därefter två veckor senare blir det avslutning för säsongen i Lundsbrunn med lunch!