Förening Kvänum

BESÖK PÅ ÖRSLÖSA MEJERI

BESÖK I ÖRSLÖSA MEJERI

Vi, åtta personer starka från friskvårdscirkelen,har gjort ett besök i Örslösa mejeri

Som faktiskt ligger i Söne socken utanför Lidköping. Det är dessutom inget mejeri längre

Det var länge sedan den verksamheten försvann.

Nu är byggnaden omvandlad till restaurang, utställningslokal med bostadsrum ovanpå.

Vi fick en beskrivning av hur det är att driva en restaurang på landsbygden,

Öppen varje dag för lunch, Fredag – Söndag hela dagen, samt tillgänglig andra tider

efter överenskommelse för olika begivenheter, bröllop, konferenser, föreningsmöten med mera.

En av ägarna är dessutom motorintresserad, något som kommer att synas med

Utställningsföremål lite varstans i lokalerna, Vi lät oss väl smaka av vad cafeterian kunde erbjuda.

Sannolikt kommer vårt korta besök att följas av flera när tillfälle ges vi var ganska imponerade av anläggningen.

Nästa träff blir 24 sept. med besök i Vara om du är intresserad av våra utflykter,

Hör gärna av dig till Anders Nilsson 070-2576643

Här kan ni berätta mer om föreningens verksamhet.