Förening Kvänum

Vår friskvårdscirkel tio personer stark har gjort ett fredagsbesök i Grästorp Värdar var PRO Grästorp, representerade av ordf. Alf Holm och Clary Johansson som visade runt i centrum med utgångspunkt från Torget. Tyvärr var kulturhuset stängt för besökare från andra kommuner på grund av coronaepedemin. Det hjälpte inte att vi var vaccinerade! Däremot var ett närliggande cafe öppet även för Kvänumsbor och vi lät oss väl smaka på goda bakelser med mera! Därefter blev vi guidade till Forshall, några kilometer nedströms, där vattnet i Nossan forsade ner i det sista fallet före utloppet i Vänern. Det var en upplevelse att se, för några av oss besökare var det första gången. Dessutom fanns en nyhet för flera av oss: När vi trykte på en el-kontakt i väggen startade en högtalare som under flera minuter berättade om platsen och dess historia. Vi var nöjda när vi for hem, det känns som att det senaste årets karantän håller på att vika.

Här kan du berätta om din förening eller verksamhet.

Här kan ni berätta mer om föreningens verksamhet.