Förening Lindsdal

Medlemsmöte 2023 11 21

Här kan du berätta om din förening eller verksamhet.

Medlemsmöte PRO Lindsdal 2023-11-21.

Ordförande Ove Andersson hälsade alla välkomna till mötet. Dagens föreläsare var Johan Signert från Sveriges radio P4 Kalmar.

Johan inledde med att presentera några av sina medarbetare, och informerade sedan om kanalens roll som beredskapskanal. Rollen som beredskapskanal innebär information till allmänheten vid störningar i samhället. VMA (viktigt meddelande till allmänheten) innebär att sändningen avbryts omedelbart och meddelande sänds ut. Myndighetsmeddelande sänds ut snarast men har något lägre prioritet.

Johan informerade även om att kanalen har reservkraftverk tillgängligt ifall elförsörjningen skulle fallera, skulle även reservkraften upphöra så fortgår sändningen i närliggande P4 kanal, i detta fall P4 Kronoberg.

Informationen avslutades med en frågestund. Vi tackar för den intressanta föreläsningen.

För dagen underhållning svarade Gunnar Berlevik och Bo Älgne, Gunnar har ett förflutet i dansbandet Tonix och Bo i gruppen Profilerna. De bjöd på en varierande repertoar med låtar från bland annat Creedence Clearwater Revival, Lars Berghagen och Cornelis Vreeswijk. Vi sjöng allsång till låten ”I natt jag drömde”. Vi tackar för ett mycket trevligt framträdande.

Vi hade också en kaffestund med tillfälle till umgänge och diskussioner.

Ove Andersson informerade om programmet som framtagits beträffande aktiviteterna för vårsäsongen 2024. Mötet godkände upplägget och programmet kommer att skickas ut via mejl till de medlemmar som har anmält E-postadress för övriga kommer det att finnas upptryckt för avhämtning vid mötet den 12/12.

Kassör Conny Sandberg informerade om budgeten för 2024, mötet hade inga invändningar utan den kommer att läggas fram vid årsmötet för godkännande.

Informerades om att det kommer att starta Mattcurling i Folkets Hus Lindsdal, vi hoppas på många intressenter.

Mötet avslutades med att Lars Kviske förrättade dragning på lotteriringarna. Grattis till er som vann.

Text: Tommy Halvarsson Foto Helmuth Petersson