Förening Lindsdal

Årsmöte PRO Lindsdal 2022-02-15.

Då ordförande Christer C Svensson var frånvarande på grund av hälsoskäl så öppnades mötet av vår kassör Ove Andersson som hälsade alla välkomna.

Dagens program inleddes med en parentation som leddes av kommunister Maria Hall. Maria tillsammans med musikern Ida Fahl framförde bland annat Psalm 297 – Härlig är jorden. Sedan följde en minnesstund för dem som inte längre är med oss.
Det var Ingemar Tovesson som är ordförande i PRO distriktet som ledde årsmötet. För detaljer hänvisas till årsmötesprotokollet.
Efter denna punkt så delades det ut förtjänsttecken för de som under minst 5 år innehaft uppdrag i föreningen. De som tilldelades förtjänsttecken denna gång var Britt-Louise Svensson och Lars Kviske. Christer C Svensson får sin utmärkelse vid senare tillfälle.
Ingemar Tovesson tackades för en väl genomförd årsmötesförhandling.
Sedan följde ett samkväm med kaffe, semla och kaka.
För underhållningen svarade Johan och Gunilla Sigvardsson. De bjöd på ett mycket uppskattat program med låtar och sånger, allt från svenska klassiker till kända Elvislåtar och countrysånger både på engelska och svenska. Repertoaren innehöll också några av de mest kända religiösa örhängena.
Mötet avslutades med dragning på lotterierna, vi gratulerar vinnarna.
Mötet samlade ca 60 deltagare vilka trivdes i varandras sällskap.

Foto/bildspel: Helmuth Petersson.
Text: Tommy Halvarsson

Upptäck mer inom PRO Riks.

Hitta fler aktiviteter och erbjudanden på riksnivå

Personer framför träd

Puff 1