Förening Lindsdal

Här kan du berätta om din förening eller verksamhet.

Höstmöte PRO Lindsdal november 2022.

Ordförande Christer C Svensson öppnade mötet och hälsade alla välkomna. Det var ett fyrtiotal medlemmar som deltog. Johanna från Blomsterlandet visade hur man kan göra höst och advents dekorationer. Hon kombinerade växter i två krukor med ljusslingor på ett mycket inspirerande sätt. Säkert många som tänker kolla sina egna färdigheter när de kommer hem.

Därefter följde sedvanliga höstmötes förhandlingar enligt dagordningen. Huvudpunkterna var genomgång av verksamhetsplanen för 2023–2024, vilken godkändes i presenterat skick. Sedan beslutades om att föreningens medlemsavgift för 2023 skulle vara oförändrad. Kassör Ove Andersson redovisade budgetförslaget för 2023 vilket godkändes i redovisat utförande.

Föreningen har under ett par år saknat en valberedning vilket måste finnas i en förening. Christer vädjade till mötet för att få någon att anta detta viktiga uppdrag. Tyvärr visades inget intresse för uppdraget utan vi får hoppas att hitta några till årsmötet.

Sedan följde en kaffestund där vi samtalade och umgicks under gemytliga former.

Därefter var det dags för dagens artist Tony Strandberg att underhålla oss med en varierande repertoar av kända låtar. Vi fick också tillfälle till allsång, Tony drog också en del historier som föranledde mycket skratt. Tack Tony för ett bra framträdande.

Dagen avrundades med sedvanlig lottdragning, vi gratulerar vinnarna.

Text: Tommy Halvarsson Foto: Helmuth Petersson