Förening Lindsdal

Årsmöte PRO Lindsdal 2023-02-13.

Kassören tillika nyvalda ordföranden i föreningen Ove Andersson öppnade mötet och hälsade alla välkomna. Vår tidigare ordförande Christer C Svensson har avböjt omval och var förhindrad att närvara på mötet. Han avtackades med blommor som överlämnades hemma hos honom.

Mötet inleddes med parentation för de medlemmar som lämnat oss under året. Från kyrkan medverkade kyrkoherde Anders Johansson och organist Ida Fahl, det lästes minnesord och psalmen Härlig är jorden sjöngs unisont.

I mellanakten serverades kaffe och semla som deltagarna bjöds på, semlorna hade sponsrats av familjen Kronblad.

Efter detta så vidtog sedvanliga årsmötesförhandlingar, till årsmötesordförande valdes Ingemar Tovesson från PRO distriktet.

Mötet ägde rum i Garvaregården och samlade cirka 50 medlemmar som trivdes i varandras sällskap.

Foto: Helmuth Petersson Text: Tommy Halvarsson